حقوق پاسدار وظیفه چقدر است؟
نوشته شده توسط : nezam

حقوق پاسدار وظیفه چقدر است؟ 

 

معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تقاضای افزایش حقوق سربازان اعلام کرد که در پی عدم تایید مصوبه مجلس در این باره در شورای نگهبان، این موضوع همچنان پیگیری می شود و تقاضای ستاد کل نیروهای مسلح تعیین محدوده حقوق سربازان از 170 هزار تومان تا بیش از 500هزار تومان است.

سردار سرتیپ پاسدار احمد کریمی، معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  سربازان را نماد مشارکت مردمی در حفظ امنیت تمامیت عرضی دانست و گفت: این قشر پرکار، جوان و بی ادعا در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسیار بالایی را در تولید امنیت به عهده داشته اند به ویژه این نقش به خوبی در مرزهای شرقی و غربی کشور دیده می شود.عزیزان همراه سایت نظام وظیفه مادر این مقاله میخواهیم بیشتر به عناوین زیر بپردازیم و امیدوار هستیم که مطالب امده در این مقاله مورد تایید و توجه همگی شما همراهان باشد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از راهنمایی و تجربه این مشاوران بهره مند شوید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

حقوق دریافتی سپاهیان


 سربازان از حقوق دریافتی خود ناراضی هستند و سپاه پاسداران چه برنامه هایی را در نظر دارد تا حقوق پاسداران افزایش یابد، ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد خود را اعلام کرده است و در آن سقف و کف حقوق سربازان پیش بینی شده است. این پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مجلس آن را تصویب کرد اما شورای نگهبان به دلیل بار مالی با این مصوبه مجلس مخالفت کرد.



 

 

آیا میزان حقوق سربازان امریه گیر با حقوق سربازان عادی برابر است

پیش از جلو بردن بحث ، ابتدا باید به این پرسش اساسی پاسخ بدهیم . چرا که در صورت برابر بودن حقوق سربازان عادی و امریه ، دیگر پرسش از میزان حقوق سربازان امریه گیر ، بی معنا خواهد بود . میزان حقوق سربازان امریه گیر بر اساس مصوبات معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو های مسلح – اداره سرمایه انسانی سرباز ، کلیه سازمان ها و مراکز غیر نظامی و یگان های حفاظت که از سهمیه کارکنان وظیفه ( به جز اعضای هیئت علمی و متعهد خدمت ) استفاده می کنند ، باید حقوق ، بیمه درمانی و مکمل درمان ، خوراک و پوشاک کارکنان وظیفه خود را برابر سرانه تعیین شده برای سایر سربازان مشغول به خدمت در نهاد های نظامی پرداخت کنند . 



 

سپاه همواره با حساسیت نسبت به افزایش حقوق کارکنان خود تصمیم گیری می کند

 «چندین سال قبل که سردار جعفری فرمانده کل سپاه شدند، بحث تجدید نظر در پرداخت ها و حقوق ها مطرح بود که ایشان در جمع دو هزارو ٥٠٠ نفری از فرماندهان سپاه گفتند از زیباترین جلوه های سپاه این بوده که فرماندهان و افسران و کارکنان حقوقی نزدیک به هم می گرفتند و به هیچ وجه قانع نمی شویم که حقوق رده های بالا نسبت به رده های پایین تر افزایش یابد».

سردار «شریف» همچنین دریافت های کارکنان سپاه را نسبت به سایر نیروهای مسلح ازجمله «ناجا»، «ارتش» و «وزارت دفاع» کمتر اعلام کرد. به گفته او «این امر با اراده خود فرماندهان سپاه است». مسئول روابط عمومی سپاه ادامه داد: «البته به صورت طبیعی سنوات و جایگاه افراد در درصد افزایش حقوق، نقش دارد که این درصدها هم کم است».

 سردار «شریف» مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، همچنین درباره فیش های حقوقی اخیر برخی مدیران که در رسانه ها منتشر و به آن پرداخته شده، گفت: «در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند، از این فضاسازی ها درباره فیش های حقوقی این طور حس می شود که این موضوع به دعواهای سیاسی کشیده است».


 

 

دریافتی پرسنل در موارد خاص


‌ماده ۱۶۴ – دریافتی ماهانه پرسنل اسیر و گروگان و مفقودالاثر و منتسب و مأمور به خدمت بر مبنای حقوق و مزایای مستمر پرسنل حاضر به‌خدمت همطراز آنان و مزایای آخرین شغل آنها محاسبه و پرداخت می‌گردد.

‌ماده ۱۶۵ – به پرسنلی که سوابق خدمتی آنان بازخرید می‌شود، به ازای هر سال خدمت قابل احتساب از نظر بازنشستگی مبلغی معادل یک برابر و‌نیم آخرین حقوق و مزایا پرداخت خواهد شد.
‌تبصره ۱ – در صورتی که پرسنل در طول اجرای تنبیه، تنزیل دائمی درجه یا رتبه بازخرید شوند با درجه یا رتبه تنبیهی بازخرید خواهند شد.
‌تبصره ۲ – مدت یک سال خدمت پرسنل در مشاغل ویژه و جبهه در محاسبه سنوات بازخریدی، یک سال و نیم محسوب می‌شود.
‌ماده ۱۶۶ – میزان دریافتی پرسنل مأمور به خدمت در داخل سپاه، ستاد کل، وزارت و سازمانهای وابسته بر مبنای حقوق درجه یا رتبه مربوطه و‌مزایای شغل جدید آنان محاسبه و پرداخت می‌گردد.
‌ماده ۱۶۷ – پرسنل بازنشسته‌ای که به موجب ماده ۱۲۶ این قانون به خدمت اعاده می‌گردند از تاریخ اعاده به خدمت حقوق بازنشستگی آنان قطع‌شده و از حقوق درجه یا رتبه خود و مزایای مستمر مربوطه و مزایای شغلی که در آن انجام وظیفه خواهند کرد استفاده می‌نمایند و از نظر کلیه امور‌پرسنلی مانند شاغلین خواهند بود. مدت خدمت این قبیل پرسنل بر سنوات خدمتی قبلی اضافه شده و در میزان حقوق بازنشستگی آنان مؤثر خواهد‌بود.






حقوق بازنشستگی، وظیفه و مستمری

‌ماده ۱۷۱ – حقوق بازنشستگی، حقوق وظیفه و حقوق مستمری عبارت است از وجوهی که حسب مورد به بازنشستگان، جانبازان، ،‌معلولین و‌عائله تحت تکفل پرسنل شهید یا متوفی برابر مقررات مربوط از صندوق بازنشستگی سپاه به طور ماهانه پرداخت می‌گردد.
‌ماده ۱۷۲ – به پرسنل بازنشسته ماهانه مبلغی معادل افزایش حقوق آنان در طول خدمت به اضافه حاصل ضرب سنوات خدمت در یک سی‌ام‌حقوق بدو خدمت آنان، به عنوان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌گردد.
‌ماده ۱۷۳ – دریافت حقوق بازنشستگی یا وظیفه و سهمیه مستمری توأماً ممنوع بوده و در این حالت فقط مبلغ بیشتر پرداخت خواهد شد.
‌ماده ۱۷۴ – فرزندانی که یکی از والدین آنها فوت شود حق دریافت سهمیه مستمری از حقوق وی را خواهند داشت، اگرچه پدر یا مادر آنها که در‌حال حیات است به هر عنوان حقوق یا حقوق بازنشستگی یا وظیفه از دولت دریافت می‌دارد.
‌ماده ۱۷۵ – میزان حقوق وظیفه جانبازان موضوع بندهای (ب) و (ج) ماده ۱۲۱ این قانون و حقوق مستمری‌بگیران شهدا به شرح زیر تعیین‌می‌گردد:

الف – در مورد کادر ثابت و پیمانی و بسیجی ویژه، حقوق معادل مجموع حقوق ماهانه یک درجه یا یک رتبه
بالاتر و آخرین مزایای مستمر و‌ مزایای شغلی که دریافت می‌داشته‌اند.
ب – در مورد محصلین، حقوق معادل ماهانه درجه یا رتبه‌ای که بعد از پایان دوره آموزشی به آنان نائل می‌شوند با قدمتی معادل سابقه تحصیل به‌اضافه مزایای مستمر.
ج – در مورد پرسنل وظیفه و بسیجی فعال و عادی حقوقی معادل حقوق ماهانه پرسنل کادر ثابت یک درجه بالاتر که حداقل آن معادل حقوق‌ماهانه پرسنل کادر با درجه رزم‌آورسومی می‌باشد.



منبع:حقوق پاسدار وظیفه چقدر است؟

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: حقوق پاسدار وظیفه چقدر است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: